Jak mi T-mobile pomohl s roamingem v zahraničí

Jak mi T-mobile pomohl s roamingem v zahraničí

Na letošní digitálně nomádské výpravě do Thajska jsem se dostal do svízelné situace. Přiletěl jsem do Bangkoku a zjistil, že mi nefunguje roaming, přestože při mezipřistání ve Frankfurtu fungoval. A protože jsem nedávno měnil mobilního operátora, jal jsem se zjišťovat, jestli to s tím nějak nesouvisí.

A souviselo. T-Mobile sice novým zákazníkům automaticky aktivuje roaming, ale jen pro EU a pár vyvolených zemí. Pro celý svět ho dostanete až po několika zaplacených fakturách.

Na svojí obranu ale musím říct, že jsem chtěl převod čísla udělat až po návratu, a dokonce jsem položil dotaz, že odjíždím do Thajska a jestli bude možné aktivovat SIM kartu na dálku. A byl to právě T-Mobile, který mě tlačil, abych ten převod udělal ještě před odletem. Ale že jsem si nepřečetl pořádně podmínky je zase moje chyba.

Po příletu do Thajska jsem si tedy ihned koupil předplacenou SIM kartu od thajského operátora True Move a myslel jsem, že tím je to vyřešeno. Jenže pak jsem chtěl zadat bankovní příkaz do elektronického bankovnictví a zjistil, že mi Raiffeisenbankbanka nemá kam poslat přihlašovací SMS. Jelikož jsem potřeboval zaplatit, mimo jiné, i daň z příjmu, obrátil jsem se v zoufalství jak na Raiffeisenbankbank, tak na T-Mobile.

Raiffeisenbank – Vysvětlil jsem, v jaké jsem situaci, a navrhoval, že jim pošlu přes datovou schránku požadavek na vytvoření internetového klíče, a oni mi ho, opět přes datovou schránku, pošlou. Na to mi ale odpověděli jen „…bychom Vám chtěli doporučit kontaktovat Vašeho mobilního operátora s žádostí o zajištění roamingu.

T-Mobile – Vysvětlil jsem, v jaké jsem situaci a žádal o výjimku, jestli by nebylo možné aktivovat plnohodnotný roaming, i když jsem úplně nový klient. T-Mobile obratem navrhl dvě řešení:

  • zaplatit zálohu 5.000 Kč a roaming mi aktivují
  • prokážu svoji bonitu tak, že jim pošlu poslední 3 faktury od předchozího operátora

Zálohu jsem, bez přístupu do internetového bankovnictví, zaplatit nemohl. Poslal jsem tedy, pro jistotu, těch faktur pět a druhý den jsem měl roaming aktivní.

Závěr

Upřímně jsem dával větší šanci na vyřešení Rajfce, protože návrh s ověřením přes datovou schránku, mi přišel naprosto průkazný a pro T-Mobile jsem byl naopak úplně nový klient. Dopadlo to ale přesně obráceně…

T-Mobile se postavil k problému čelem a nalezl řešení. Banka inspirovaná klienty bohužel zametla problém pod koberec. Což mě mrzí o to víc, že mám u nich účet již od dob eBanky (14 let!) a navíc jsem pro ně 4 roky pracoval.

Ponaučení pro digitální nomády

  1. Neměňte mobilního operátora před odjezdem do zahraničí
  2. Před odjedem si zařiďte nějaký náhradní způsob přístupu do elektronického bankovnictví
, Digitální nomádi , , , , 1

Jeden komentář: “Jak mi T-mobile pomohl s roamingem v zahraničí”

  1. Martin napsal:

    Mě upřímně české banky fascinují, co týden to v novinách slyšíme, že někdo si do mobilu nainstaloval aplikaci, co odposlechla SMS a vytunelovali mu konto, každý měsíc utrácí milióny za odeslané SMS, přičemž by stačilo v pohodě integrovat řešení jako je Google Authenticator, které lze znatelně složitěji odposlechnout než nějaké SMS a stálo by je to měsíčně nula.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


Highslide for Wordpress Plugin