Aukro – otevírám spor

aukroVyužívám situace, do které se vyhrotila jedna z aukcí, kterou jsem na Aukru vyhrál, abych dal ostatním návod, jak v takové situace postupovat. Věc je stále otevřená a možná se mi ji ani vyřešit nepovede. Nicméně Aukro nějaké nástroje na řešení podobných situací má, tak je chci zkusit využít a poreferovat vám, jaká byla úspěšnost.

Na podzim jsem účastnil jsem se aukce, jejímž předmětem byla paměť SDRAM 512 MB, kterou jsem potřeboval pro vylepšení jednoho postaršího počítače, kterému z legrace říkám Křáp. Aukci jsem vyhrál a už to vypadalo, že Křáp bude zase o něco chytřejší. Jenže, když jsem viděl, jak byla paměť zabalená (prapodivně omotaná tenkým molitanem, obtočená izolepou a takto přišla v normální poštovní obálce), raději jsem ji prohnal memory testem. Test ukázal, že z 512 MB, je 437 MB vadných. Tedy jsem vlastně dostal 75 MB.

Napsal jsem prodávájícímu o svém zjištění a ten odpověděl, ať mu ji pošlu zpět, že mi ji obratem vymění. Trochu mi sice vadilo, že se to protahuje a že vlastně zaplatím další poštovné, ale stále bych prodávajícímu býval udělil kladné hodnocení, kdyby celá záležitost dospěla k uspokojivému závěru. Jenže od té doby jsem o něm neslyšel. Na maily nereaguje a paměť už nikdy nepřišla.

Nedávno, když jsem koukal na Aukro, všiml jsem si kromě možnosti udělit záporné hodnocení prodávajícímu, kterou jsem se chystal udělat, je tu ještě možnost otevřít spor. Aukro má tedy možnost, jak tyto věci řešit oficálně.

Zahájit spor v Aukru můžete pokud:

  • jste neobdržel předmět, za který jste zaplatil, nebo jste obdržel pouze část vydraženého předmětu.
  • jste odeslal předměty, ale neobdržel jste platbu nebo její část.
  • po odeslání předmětu na reklamaci, nemáte ani peníze ani předmět.
  • jste obdržel předmět lišící se od popisu v aukci.
  • jste zaplatil za dobírku více, než bylo dohodnuto.

Další podmínkou je, že od uzavření aukce nesmí uplynout víc než půl roku – aukce, kde si po půl roce nikdo nestěžuje se pokládají za uzavřené. A naposledy je nutné znát číslo aukce nebo jméno uživatele. Jelikož Aukro posílá informace o příhozech a vyhraných/prohraných aukcích mailem, není problém zpětně dohledat obojí.

Pak už stačí vyplnit formulář, jehož nejdůležitější část je „popsat problém“. Z comboboxu jsem tedy vybral variantu „po odeslání předmětu na reklamaci, nemáte ani peníze ani předmět.“ a jako popis problému jsem uvedl:

Dobrý den,

obdržel jsem od Vás nefunkční paměť. Po mailové dohodě jsem vám
ji v listopadu 2009 poslal na výměnu, ale do dnešního dne jsem ji
nedostal. Prosím o zaslání funkční paměti nebo vrácení peněz (xxx Kč)
na účet: xxxxxxxxx/xxxx.

Děkuji

Jméno Příjmení

Prodávající nyní dostane informaci o zahájení sporu se všemi potřebnými informacemi a je na něm aby to začal řešit. Spor může trvat maximálně 90 dnů. Není-li spor uzavřen během této doby, jeho stav se změní na nevyřešeno (skončeno po 90 dnech). Zpráva o sporu bude zaslána na Aukro tým, který se pokusí vyřešit problém.

A když se ani potom nedojde k uspokojivému řešení? Je možné ještě využít Program pro ochranu kupujících, který Aukro nabízí, a který v rámci kterého můžete získat finanční kompenzaci od 1,- Kč až do výše 20.000,- Kč za vydražený předmět, který neobdržíte, popřípadě neodpovídá popisu uvedenému v aukci. Má to ale háček. Aukro tuto náhradu pochopitelně nevyplatí jen tak, ale na základě Oznámení pro podezření ze spáchání přestupku nebo trestného činu Prodávajícím Policii ČR.

O dalším vývoji sporu vás budu informovat.

  Podnikání na internetu     26 

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s přáteli!

26 komentářů: “Aukro – otevírám spor”

  1. Jirka napsal:

    Tak to by me docela zajimalo, jak to dopadlo/dopadne.

  2. Varlog napsal:

    @Jirka Nedopadlo to zatím nijak. Od Aukra dostávám jednou týdně mail „Připomenutí sporu“, ve kterém mě informují, že spor stále probíhá a že dokud nedostanu odpověď od obchodního partnera, nemůže se to nikam pohnout.

    Jelikož obchodní partner nereaguje tak vlastně čekám, až uplyne těch 90 dní (ještě zbývá měsíc). Pak jsem sám zvědav, co s tím Aukro tým provede.

  3. David napsal:

    Spor můžete kdykoliv uzavřít a předat tím Aukro týmu, není nutné čekat.

  4. Jan Kulda napsal:

    To já mám šťavnatější zážitek :-). Koupil jsem si na aukru notebook za 22 000 Kč, kdy jsem, jak to tak u aukcí s drahýmy předměty bývá, zaplatil předem a notebook nepřišel. Byl sem nucen podat trestní oznámení a zapojit se do programu ochrany kupujících. Nyní to vypadá, že mi aukro vrátí škodu do 20 000 Kč. Je to pro mě obrovská zkušenost 🙂

  5. Václav Lohr napsal:

    Díky za zajímavé informace. Jak dopadl výše popsaný spor? Jsou nějaké novinky?

  6. Michal D. napsal:

    Dobrý den, teď řeším stejný problém, prodávající na mě prostě dlabe, takže jsem ho upozornil, kam až to může dojít(oznámení Policii a využití Aukro Program na ochranu kupujících)…zajímá mě, jestli když mi Aukro vrátí mé peníze, jestli je pak bude vymáhat na prodávajícím (a tudíž si ještě namastí kapsu). Pořád věřím, že prodávající je slušný člověk(má 180 pozitivních komentů), tak si říkám, jak dlouho čekat – Aukci jsem vyhrál 30.6.2009 a dnes je 29.7.2009, čili měsíc…je možný, že balík se někde zasekl a jeho doručení může trvat např. měsíc? ps. taky bych uvítal dokončení od pana Kuldy:)

  7. Jana napsal:

    Dobry den, resim neco podobneho. Dnes jsem byla podat oznameni na Polici CR, ale ti me poslali pryc s tim, ze se jedna o obcanskopravni spor a ze se ti nebude zaobirat. Zaroven mi rekli, ze tyto veci vsechny stejne odlozi, takze podle pravidel POK na aukru stejne nic nedostanu. Jake jsou vase zkusenosti?

  8. Hanka napsal:

    Policie Vás nemůže poslat pryč, natož říct, že tyto věci odloží. Trvejte na podání trestního oznámení, Policie to pak může předat k řešení třeba jako přestupek „jinému správnímu orgánu“ , MÚ, atd., a i v tom případě máte nárok na zapojení do POK. I kdyby šlo o jednu korunu, musí policie Vaše oznámení přijmout a ne se na něco vymlouvat. Ještě lepší je, pokud je podvedených více, se s nimi spojit a připojit k jejich TO.Abyste byla v POK, nemusí to vyšetřovat policie jako trestný čin, ale i právě nějaký ten správní orgán, viz. níže řádky z POK na Aukru.
    Mezi doklady k odeslání na zapojení do POK je třeba i :
    …..“b) Kopie rozhodnutí Policie ČR o dalším postupu v oznámené věci (tj. rozhodnutí o zahájení trestního stíhání Prodávajícího, postoupení věci příslušnému policejnímu oddělení nebo Službě kriminální policie a vyšetřování, nebo odevzdání věci jinému příslušnému správnímu orgánu). c) Kopie oznámení pro podezření ze spáchání přestupku nebo trestného činu Prodávajícím Policii ČR,“…

  9. David napsal:

    POK na Aukru je jeden velky podvod… Zaplati jen kdyz si muzou byt temer jisti, ze ty penize dostanou zpet. Cekal bych vic od firmy, ktera si za aukce necha platit takove penize……

  10. David napsal:

    také řeším podobný problém .Koupil sem si na aukru notebook za 9 tis korun ja mu peníze poslal hned den po aukci a měl je hned 3ti den po uzavření aukce . ten člověk se mnou jakš takš komunikuje ale strašně se vymlouva .Už je to měsíc co mi ten notebook dluží a nevypadá to že by mi měl přijít

  11. Karel napsal:

    Ano, také mám zkušenost s aukrem. Zaplatil jsem blbec dopředu a zboží nikdy neuvidím. POK je podvod, nikomu nic nedají. I s policií jsem to řešil. Na aukru už bych nikdy nic nekoupil. Nejenže si dělají z lidí dobrý den, ale veškerá komunikace je nemožná. Telefon žádný, na emaily nereagují 🙁

  12. dalsi nekdo napsal:

    1. ad poslani penez predem = jenom silenec posle prodejci predem rekneme vic jak dva tisice. Yo vypada to lakave, mooc to chci, atd. …. sakra, kdyz si kupuju notas, klidne v kamennem obchode, tak se taky pred zaplacenim podivam, jestli je v poradku, resp. prodavac to udela a pak teprve zaplatim Na aukru bych v pripade koupe drazsi veci bez moznosti osobniho prevzeti proste rezignoval. Podotykam, ze nemam nouzi ani nejsem lakomec, jen si ty prachy musim vydelat, delam sam na sebe a dobre tedy vim jaky je to nekdy vykon 🙂
    2. ad ochrana kupujicich, policie atd. = pokud uz dojde k problemu, doporucuji, pokusit se zjistit, zda podvedenych neni vic, v pripade hromadne zaloby reaguje aukro i policie vyrazne lip. A co se tyce tvrzeni ze POK je jeden velky podvod, tomu rikam silna slova. Je dobre , ze neco takoveho existuje a ze to alespon neco dela. Kdyby se klienti aukro nechovali jako silenci a neposilali predem xtisic, nemusel by POK existovat. Nejvetsi narky a nadavky obvykle vychazi prave z tech, kteri pod vidinou koupe neceho „vyhodneho“ zapomneli pouzit mozek a zacali se chovat jako magori. Doporucuju vic samostatnosti a zodpovednosti a nespolehat na instituce. Aukro tu neni proto aby nekoho vodilo za rucicku, aukro je tu proto aby vydelavalo penize, to je ten uplne zasadni fakt.
    3 ad poplatky aukro = cituji Davida „Cekal bych vic od firmy, ktera si za aukce necha platit takove penize……“ podle meho nazoru jsou poplatky za vystaveni a prodej uplne v pohode. Je to zlomek toho co ziskam a to jen diky tomu serveru. Na aukro se proda prakticky cokoliv, velmi rychle a navic za neuveritelne ceny, zkuste totez ciste jentak na inzerat, nesrovnatelne, proste nebe a kozy. Prijde mi normalni za to zaplatit. A kolik aukro vydelava, do toho mi nic neni. A pokud poslu ranec penez kamsi na zaklade neceho takoveho jako je elektronicka aukce, tak muzu cekat prakticky cokoliv. Jestli mi na aukro neco vadi, tak to jsou ty jejich komentare, je to nastroj spis pro hazjliky nebo hadave a pomstychtive existence. Nelze se branit negativim komentarum, ktere byly udeleny evidentne nepravem, ze zavisti, zlomyslnosti, pomsty…

    Nezastavam se aukro.cz ani mu nedelam reklamu, jen k nemu dlouhodobe pristupuju s vedomim jak funguje a podle toho se chovam. Taky bych tam zmenil spoustu veci.

  13. aukroaukce napsal:

    Díky za návod. Už se mi bohužel jednou hodil :(.

  14. Aukro napsal:

    Těším se na další informace ohledně sporu, přeji ať to dobře dopadne 🙂

  15. Majka napsal:

    Snad spor dopadnul v poradku!

  16. Anna napsal:

    Zajímalo by mne, zda má někdo stejné zkušenosti jako já. Vyhrála jsem na Aukru knihu za ca. 2.500,- Kč. Převedla peníze bankovním převodem a knihu nikdy nedostala. Prodejce „napálil“ více kupujících. Celková suma je ale do 5.000,- Kč, protože alespoň jednomu kupujícínu (co vím bylo to 900,- Kč) peníze vrátil. Aukro prodejce odstavilo, policie samozřejmě na udané adrese prodejce nenašla a na bankovní informace se Policie nedostane, když není překročena částka 5.000,- Kč. V mém případě je tedy největší problém, že se na Aukru může přihlasit a prodávat Pan XY, jakákoli adresa, kde si pouze v týdnu po přihlášení u Aukra „vyčíhá“ poštu. A zůstane anonymní pro Policii ČR. Pro mne je potom POK dalo by se říct jen reklama a skutek utek.

  17. Honza napsal:

    @Anna
    Dobrý den, mám podobnou zkušenost. Koupil jsem od prodejce s 500+ kladnými komentáři foťák s objektivem a pouzdrem. Do tří dnů po koupi jsem mu napsal mail, že peníze pošlu do týdne protože se nám zpozdil termín výplaty. Prodejce zareagoval vyvoláním sporu o vrácení provize z důvodu že nekomunikuji! Aukru jsem odpověděl, že jsem prodejce kontaktoval a poté jsem znovu prodejci napsal. Ten tvrdí, že maily nedostal, i když se mi nic nevrátilo jako nedoručené. Peníze jsem poslal do smluvené doby a to přes ebanking. po 9 dnech jsem prodejce opět kontaktoval jestli už foťák poslal. Odpověď zněla – bylo to známého a ten to odesílal myslím ted ve středu (dnes je 23.5.2011- pondělí).
    Dnes jsem dostal od Aukra mail, že prodejci byla vrácena provize!!!
    Prodejci jsem znovu napsal ať vše urovná, jinak že zahájím spor. Pokud mi do večera neodpíše tak zde uveřejním jeho jméno. Jelikož sám prodávám přes Aukro tak si hlídám komunikaci jako oko v hlavě a vše archivuji. Neumím si představit, že by někdo prodával, měl 500+ kladných odpovědí a jeho komunikace by byla na úrovni mrazu.

  18. Váša napsal:

    Tak mám stejný problém, zaplatil a nic, částka do 5 tis, a zítra jdu na policii nahlásit oznámení, jen nevíte jak to tomu dotyčnému osladit i jinak, přemýšlím že dám do inzerce jeho údaje a budu varovat ostatní.Je nějaký blog na tyhle lidi z Aukra?

  19. imko napsal:

    Také jsem nedávno koupil vrtačku ale jsem trval na to,aby věc přišla poštovní dobírkou a tedy nikoli penize předem či že máte aspon záruku,že o peníze nepřindete.

  20. milfil napsal:

    taky se dá očekávat, že dobírkou příjde cihla či kámen a jste v prde

  21. Martin Nitka napsal:

    Já si myslím že to Aukro řešit nebude odkaží každého na Pčr tam když přijdete tak nikdo nemá čas všichni jsou zaneprázdněni chodil jsem tam 14 dní no a pak to teprve sepsali ale tyden na to to bylo odloženo no a Aukro mi nic nedalo!!!Jedná se o záležitost dva roky starou cca dodnes nemám nic ani předmět ta 14 000kč ani peníze a takhle jsem přišel dohromady o sto tisíc za dva roky a doprošování Pčr at se mnou něco sepíšou.No a finale bylo takové že když jsem pak upozornil Aukro že v dané aukci se jedná o podvodnika i když má 10 kladnych hodnocení tak mi byl zablokovany ůčet že jsem nezaplatil vydraženy předmět i když se jednalo a jasny podvod od téhož uživatele!!
    A perlička na konec tak jsem si založil novy ůčet aby mohl obchodovat dál ze spokojenyma zakaznikama.Přišel mi potvrzovaci kod aktivoval jsem ho prodal jsem tři předměty zakazníci byli spokojeni a bum zablokovany ůčet.Dotazoval jsem se proč se tak stalo u Aukra a misto odpovědi mi přišel email že mám poslat ofoceny občansky prukaz na jejich adresu což se mi nelibilo a taky jsem to neudělal.Volal jsem na Aukro telefon neni jen záznamnik a na email mi už nikdo neodpověděl!!Aukro považuju za jeden dobře podchyceny podvod nikdo si nemůže dovolit chtít po mně aby mu poslal ofoceny občansky prukaz nebo snad ano????Snad jen banky a podobně a né Aukro!!
    Mám dotaz můžete mi nškdo potvrdit že i když byl podveden tak dostal peníze spátky??!!Dik Martin

  22. dracek20 napsal:

    S aukrem si raději nic zazačínat. Mě zablokovali učet jen poroto že jsem odmít zaplatit předmět o kterém mi dotyčna nezaslala žadne info jen to že jsem aukci vyhral a že ji musim zboží uhradit hned ale pošle ho cca za 2-3 měsíce až ji ho nějaka známa přiveze z thajska. To se mi nelibilo a nechtěl jsem zboží uhradit tak si na mě stěžovala na aukru a na záladě toho mi blokli učet. Aukro je jen jeden velky podvod a napomáhají tak dělat další podvody na ostatní lidi.

  23. ... napsal:

    Jen pro info. Na aukru nakupuji již 5 let a nikdy jsem neměl žádný problém. Než si zakoupím drahou věc, tak se zeptám kupujícího na vše a taky se podívám, zda nemá negativy. Jen chci zdůraznit, že je to inzerce jako každá jiná (annonce, bazos, atd.) s tím rozdílem, že tady mají lidi nějakou historii nakupování/prodávání a jsou tu jistá pravidla. Kupoval jsem i drahé věci, jako noťas, telefon atd. Možná mám štěstí, anebo nekupuju podezřele levné věci 🙂 Toť můj názor. Jo a že někomu zablokují účet, když jen tak zbůhdarma přihazuje na aukce, tak to schvaluji. Maří tím aukci. A u věcí je i napsáno, jaká je dodací lhůta, takže pokud je jiná než, co vám sdělí po skončení aukce, tak máte právo odstoupit a nahlásit to aukru. HOWGH 🙂

  24. Martin Nitka napsal:

    Pokud někteří lidé nemaji tady problémy tak to jsou jedni ze 100 a at jsou rádi protože až se jim to stane tak se budou divit i ušima ale jinak jim přeju hodně štěstí.My tady ale řešíme spory a podvodniky né ty co jim zatím přišlo vše v pořádku.Ale jedno je jasny když si Aukro něco vymyslí a garantuji vraceni peněz trak by si za tím mněli stát a ne vymyšlet další podmínky a mněnit si je jak jim vyhovují a když po vás chcou poslat ofocený občansky prukaz tak to už je moc!!!Nemluvě o tom že když tam volám tak je tam jen Fax a když tam pošlu dopis vrátí se mi zpět.Takže jasny podvod.Oni nekomunikují takže pokud podat trestní oznámení tak jedině na Aukro jinak to nevidíím.

  25. Daniel napsal:

    Je to banda podvodníků. Zakoupil jsem předmět za 11.290,- platba přes PayU, nic nepřišlo, po čase se ukázalo, že dotyčný prodejce Lukáš Rybníček je podvodník a napálil vic lidí. Zapojil jsem se do POK, celou věc nahlásil na PČR, dodal Aukru veškeré podklady, ale evidentně jim to nestačilo, pořád dokola si vymýšlí něco nového, že nemají odstoupení od kupní smlouvy atd. Vše jsem samozřejmě zasílal doporučeným dopisem, tak jak to chtěli. Dnes mi od nich přišlo, že mě vyřazují z programu a nedostanu ani korunu. Máte někdo podobnou zkušenost? Zvažuji, že půjdu k advokátovi.

  26. Petra napsal:

    Zdravím,
    také jsem si bohužel musela prožít tuto nepříjemnou zkušenost.
    Koupila jsem benzínovou sekačku Honda za 15500 Kč. Za zboží zaplatila a samozřejmě nepřišlo. Prodejce sliboval a sliboval, já vyhrožovala vše k ničemu.
    Zapojila jsem se do POK, celou věc nahlásila na PČR, dodala Aukru veškeré podklady ve stanovených lhůtách (podle harmonogramu http://aukro.cz/country_pages/56/0/education/pok/index.php?page=1). Policie zjistila, že uživatel 8michal6 je polské národnosti.
    Aukro tým se mnou komunikoval pouze přes mail, ale nemohu si stěžovat. Vždy poradili, přesně napsali co po mě chtějí, do kdy jim mám poslat dané dokumenty a tak. Vše naprosto v pohodě. Po třech měsících jsem od Aukra dostala své peníze zpět :-). Bez problému, vše proběhlo rychle a v pořádku.
    Po polákovi jde policie, protože způsobil škodu více kupujícím, kteří na něj podali trestné oznámení a celková výše tak přesáhla 180000 Kč!! Fakt hrůza :-(.
    Nyní, po 3 měsících, jsem ve schránce objevila poštovní poukázku C od poláka na plnou částku 15500 Kč. Tak teď nevím, zda si peníze vyzvednout a tudíž je mít 2x (od Aukra i od prodejce). Nikde v pravidlech Aukra jsem tuto možnost nenašla. Neporadíte mi? Máte podobnou zkušenost?
    Díky Petra


Highslide for Wordpress Plugin